به گزارش سایت ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این بازی که در ۷ مرحله طراحی و تولید شده است بازیکننده در نقش یکی از تکاوران نیروی دریایی ایران به جنگ با دزدان دریایی میپردازد.
مجید جوشقانی، مدیر امور هنری ارتش درباره ویژگیهای این بازی گفت که در این بازی به موضوع میراث فرهنگی توجه ویژهای شده است و در مرحلهای از بازی، بازیکننده مجاز به تیراندازی به یک بنای تاریخی نیست و در صورت تیراندازی، به ابتدای آن مرحله برمیگردد.
او همچنین گفت که بازیکننده در مراحل مختلف این بازی با “نمادهای اعتقادی و مذهبی پنهان در لایههای بازی” رو به رو خواهد شد.
در بخش معرفی این بازی در سایت ارتش ایران آمده است: “بازی مبارزه در خلیج عدن در مقایسه با سایر بازیهای ایرانی حرف اول را میزند، اما کیفیت بافتهای بازی و نمای کلی آن در مقایسه با سایر بازیهای تیراندازی دنیا، از کیفیت چندانی برخوردار نیست.”
محمد رضا واحدی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش ایران در مراسم رونمایی این بازی گفت که ارتش ایران در عرصه جنگ نرم و دفاع سایبری فعالیتهای گستردهای انجام داده است.
اصطلاح جنگ نرم در ایران به اقدامات روانی و تبلیغات رسانهای گفته می شود که جامعه را نشانه گرفته باشد.